Jonas B

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Dag 29, 30, 31 Gammelbo (vilodagar)

Av Jonas B - 2 maj 2011 02:45

Jag bestämde mej för att eftersom jag låg lite före schemat och hade några vilodagar till godo men mest för att det är otroligt skönt att ta ledigt över helgen. Det har jag gjort och i fredags kollade jag över och gjorde rent alla grejor. På kvällen blev det grillat. Annars har jag haft fullt upp med att inte göra någonting. Imorgon är det dags att gå längs vägarna igen. Nu är siktet inställt på Gävle.

 
 
Ingen bild

Mona

2 maj 2011 11:35

Hej Jonas. Kände att jag måste skriva en kommentar när jag förstod att du kom från Ramsberg. Jag började läsa din blogg eftersom jag tyckte det verkade intressant med din promenad. Det är sådant jag tänkt att jag ville göra men har aldrig vågat, ensamma kvinnor, det kan ju vara farligt, och nu är jag för gammal. Så nu får jag läsa om andra som gör sådana här promenader. Jag bor i Ramsberg, flyttade hit för sju år sedan, från Örebro, och trivs bra. Du skriver lättsamt och trevligt. Det ska bli roligt att följa din fortsatta promenad norrut. Jag önskar dig en trevlig tur med bra väder och bra vägar.

Jonas B

15 maj 2011 20:08

Hejsan Mona!
Efter lite detektivarbete kom jag till slut fram till vem du var!
Mitt förslag till dej är då att du gör det på moped, det går lite fortare, men inte för fort och då ska inte heller ålder vara något problem. Jag känner att jag får ut mycket av det jag gör inte minst i mötet med människorna jag träffar.
Tack för lyckönskningarna!

 
Ingen bild

Sandra Matsson

3 maj 2011 01:49

Hej Jonas! kul å se dig på hemmaplan! Dä va ja som tuta på dig på gusselbybron i en röd bil! Följer dig på bloggen! stort lycka till på din vandring!

Jonas B

15 maj 2011 20:10

Hejsan!
Du såg alltså att jag var lite fundersam, skönt att få klarhet i det! Jag hade mina misstankar.
Tack ska du ha!

 
Ingen bild

Jossan pålerud

4 maj 2011 20:10

Coolt Jonas ! Ta hand om dig !

Jonas B

15 maj 2011 20:11

Tack ska du ha! Du också.

 
Ingen bild

Kenneth Ohlsson

8 maj 2011 14:31

Hej Jonas.
Efter lite sök i den binära rymden hittade jag din blogg.
Du vandrade förbi vårt hem när jag kopplade husvagnen för resa till Rättviks marknad Blev väldigt imponerad av din vandring igenom vårt avlånga land.Blir spännande att följa din fortsatta vandring.MVH gubben med husvagnen.

Jonas B

15 maj 2011 20:15

Hejsan!
Vad kul att du lyckades snoka upp den.
Hoppas ni hade en bra helg i Rättvik och att frånkopplandet gick lika bra som det perfekt utförda tillkopplandet!
Ha det gott!

 
Ingen bild

Kalle

11 maj 2011 21:54

hög tid att uppdatera igen nu... jag vill se bilder från lägerelden och de stekta äggvitorna. slår en signal i morgon för att se så du lever. puss

Jonas B

15 maj 2011 20:17

mmm vi ska titta på bilder du och jag så småningom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards