Jonas B

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Dag 28 Lindesberg - Gammelbo

Av Jonas B - 2 maj 2011 02:13

X 6630250

Y 1475905


Efter frukosten begav jag mej mot Astrologvägen för att säga hej till Göran innan jag fortsätter mot Ramsberg och hem. Vi dricker kaffe och har trevligt Göran, Nadja och jag när jag får veta att jag ska med dom och titta på tapeter till Nadjas rum. Jag finner det ganska roande att iaktta Görans försök att styra tapetvalet. Varje gång han föreslår en tapet får han ett nej och får snällt stoppa tillbaka den pärmen och leta vidare. Efter en stund i affären ringer Kalle och säger att någon från NA (nerikes allehanda) ringt honom och vill prata med mej. Jag är aningen skeptisk men tänker "ja, vafan, varför inte". Reportern ringer upp och jag förklarar att jag är upptagen men att hon kan ringa vid 1400 så får vi se vart jag är. När vi talat klart tror jag Göran och Nadja till slut enats om att rummet ska målas i olivgrönt och Nadja som är estetiskt lagd ska måla motiv direkt på väggen om jag fattade rätt. Låter snyggt. Vid 14 ringer reportern och vi möts strax innan Gusselby. När vi står där och pratar kommer en bil förbi och tutar som en idiot, jag tittar upp och ser ett välbekant ansikte uppflinat på förarsidan.

Reportern skrattande: Någon du känner förstår jag!?

Jag: Ja, det där är David.

Vi avslutar vårt samtal och jag knatar vidare. Jag får sätta några extrastreck i tutlistan när det är bekanta vägar och det är skoj. I Aspa viker jag av från 68an för att gena till Resta. Vägen är till en början bra tills den är iordninggjord för avverkning av skogen. Det är nästan som om dom belagt den med makadam och fötterna vickar fram och vagnen studsar runt så jag är orolig att den inte ska hålla. Men till slut är jag framme i Resta och jag får se Dammsjön ligga som en spegel. Jag börjar ana några bilar en bit längre fram. Det är pappa, mamma, Tommy, David, Emma och Inger som bildat en liten välkomstkommite. Det är kul och det fikas och pratas ett tag innan vi bryter upp och var och en åker hem till sitt. Jag knallar mot David. Det slår mej att jag hittills sett massor av fina platser men inget slår mitt Ramsberg.

När jag just svängt in på Sommarrovägen stormar Lennart ut med en kamera. Där blir jag kvar en stund då det alltid är lika kul att prata med honom. Hos David blir jag också kvar ett tag och får bl.a se bilder på lägenheten i Göteborg där han och Niklas ska bo. Tur att jag hann hem, imorgon flyttar han. Vid 2215 är det dags att gå de sista 5 kilometrarna till Gammelbo. Till min glädje erbjuder sej David att gå med mej. Vid loholm möter vi två skuggor i mörkret som visar sej vara Mimmi och Erik. Det var jättekul att träffa dom också och vi pratar en god stund.

Vi knallar vidare och pratar som vanligt om allt och ingenting. Även om jag är glad för hans skulle är det tråkigt att han ska flytta.

Vi kommer till Gammelbo strax efter 2300. Jag känner att jag är hemma, lukten påminner mej om min barndoms somrar.

Jag skjutsar hem David i Johans bil. Det känns lite ovant att köra men jag höll upp längre under förra åretseuroparesa. När jag kommer tillbaks går jag och lägger mej direkt. Pga den sena timmen ligger bror johan redan och sover så det får vänta tills imorgon.

GPSen visar 695,30 km.  

 
 
Ingen bild

gerd

9 maj 2011 09:47

Hej Jonas!
Hur är läget, hur långt har du kommit?
Jag är på väg hem igen efter att ha varit i stuvsta.
Gerd och jag blev bjudna till Martin i lördags,
åt och drack, gott.
Vi har kanonväder och hoppas du har det samma!
På söndagen var det städdag här i stuvsta som vi
deltog i, efteråt bjöds det på grillad korv och
smörgårdstårta. Vi känner oss lite möra här och där.
Hälsningar från Gerd och pappa.

Jonas B

15 maj 2011 20:17

Hej på er!
Läget är bra och nu befinner jag mej en liten bit norr om Hudiksvall.
Låter som att ni har det bra, fortsätt med det.
Vi hörs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards