Jonas B

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Dag 46 Skogsta - Västertanne

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33

X 6877644

Y 1566804


Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena förklara att hon måste åka till jobbet men att yngsta dottern finns hemma en stund till.

När jag så småningom kommer iväg hinner jag inte långt förrän en minibuss stannar. Det är en av grabbarna från svensexan. Vi pratar bara en kort stund då han har bråttom till arbetet.

Sedan händer inte mycket förrän jag lunchar i Ilsbo. Korvstroganoff och ris är ett trevligt avbrott mot alla pizzor.

Det är ett vackert men ganska krävande landskap med mycket backar. I Bergfors stannar jag till hos en kvinna för att fråga efter vägen. Snart kommer det en lastbil och hon förklarar att den ska backa upp där jag står. Jag tackar och beger mej vidare. Jag hinner bara några meter så ropar hon efter mej att han i lastbilen vill prata med mej. 'Vad har jag nu gjort?' tänker jag men andas ut då jag ser att det är Sigge, även han en av "gubbarna" från svensexan. Vi stod och småpratade och skrattade en stund åt helgens festligheter innan det var dags att bege sig vidare.

Jag gick igenom samhället och ytterligare ett stycke. Där hittade jag på en sjö där det stod en grabb och fiskade. Jag gick ner och pratade med honom. Han hade fått en gädda och tyckte inte alls att det gjorde något om jag slog upp tältet där. Därför gjorde jag så trots att det var väldigt nära vägen.

Under kvällen fixade jag en brasa och åt mackor som jag fått med mej från morgonen.

GPSen visar 1077,03 km.

 

 
 
Ingen bild

Mandie

15 februari 2012 05:44

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!

Mandie Hayes
mandie.hayes10@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:16

X 6821134 Y 1559226   Denna dag innehöll tre saker värda att nämna. Jag träffade två trevliga röjare som både lyckades skrämma upp mej ytterligare för björn och visa att det är fullt möjligt att slita ut ett par graningekängor på en vecka om ...

Skapa flashcards