Jonas B

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Dag 44 Lindefallet - Långsbo

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906

Y 1564912


Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30 Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice.

Efter att den inmundigats tar jag farväl av Gunnar och Anita skjutsar mej tillbaka. Sedan börjar jag promenera igen. Snart är jag i Enånger och passar på att smälla i mej en pizza. Efter maten letar jag mej fram till den nya sträckningen av E4an mellan Enånger och Hudiksvall. Eftersom den inte tagits i bruk än tänker jag att den är lämplig att promenera på.

Det enda problemet är att den första halvan inte är belagd med asfalt ännu. Det är ganska tungt att dra vagnen över de grova stenarna.

Efter en stunds knallande möter jag plötsligt en stor buss. Jag undrar förstås vad det är för nötter som lyckats köra så fel. Jag vinkar och de vinkar glatt tillbaka.

Efter ett tag kommer bussen tillbaka och den här gången stannar den.

De frågar om det här är vägen till Hudiksvall. -Ja, jo det är det väl, men den är inte öppen för trafik än, men kör på ni så kommer ni till Hudiksvall.

Det visar sig såklart att de driver med mej då det tydligen är högste chefen för bygget som sitter längst fram. Det visar sig även att det är ett gäng hyggligt berusade personer och att det är en svensexa.

När de får höra om mitt äventyr blir jag inbjuden. Jag blir erbjuden att åka med i bussen men tackar vänligt nej då jag inte vill att de ska behöva köra mej tillbaka till 'upphämtningsplatsen' när jag ska fortsätta vandringen. De säger då att jag ska gå ca 5 km så kommer jag att se dom.

Jag går och går och 5 km blir till både 7 och 10 km. Jag börjar tro att de drev med mej igen när jag plötsligt får syn på 'vikingabåten' de talade om. Jag hör också folk. Jag traskar ner och får kontakt med en kille över vattnet. -Är det du som är vandraren? De väntar på dej, säger han. Han hämtar mej på en flotte. Det är Magnus, killen som driver stället på ön.

Sedan fortsätter kvällen med mat, dryck, badtunna, bastu och mycket glatt och trevligt folk!

GPSen visar 1030,22 km.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:16

X 6821134 Y 1559226   Denna dag innehöll tre saker värda att nämna. Jag träffade två trevliga röjare som både lyckades skrämma upp mej ytterligare för björn och visa att det är fullt möjligt att slita ut ett par graningekängor på en vecka om ...

Skapa flashcards