Jonas B

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Dag 47 Västertanne - Västertanne

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082

Y 1566742


Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om vartannat.

Runt 15.00 tog jag mej ändå upp. Jag gör 'frukost' och funderar på vad jag ska hitta på sedan. Det enda jag kan komma på är att gå. Så lite dumdristigt bestämmer jag mej för att gå bara 10-15 km.

När jag just packat ihop och ska ge mej av kommer en kvinna. Hon förklarar att hon sett mitt tält när hon åkte till jobbet och att hon tänkt tipsa om lite trevliga ställen. Vi börjar prata och hon är en glad och härlig person.

Vi tar sällskap till hennes lilla stuga på 35 kvadrat utan rinnande vatten.

Hon bjuder på te och vi sitter och pratar. Tiden rinner iväg, det blir matdags och hon frågar om jag vill ha. Jag tackar ja.

Till maten delar vi en flaska rött och pratar ännu mer. Carin är en intressant person som verkar ha varit med om mycket. Framåt den sena kvällen kommer hennes dotter hem. Hon är en duktig musiker och har varit och repat någon föreställning. Hon sitter med oss ett tag tills vi bestämmer att det är läggdags.

Jag slår upp tältet i trädgården.

En promenad på 500 meter från sjön upp till Carins stuga tycker jag allt får räknas som en välbehövlig och trevlig vilodag!

GPSen visar 1079,53 km.

 
 
Ingen bild

Elin Wiklund finnfall

22 juni 2011 19:35

Hej Jonas, har kikat i din blödde och jag är väldigt imponerad!
Lycka till i din färd, önskar dig även en trevlig midsommar!!

 
malin och sofia på trajkarna (vid niemisel)

malin och sofia på trajkarna (vid niemisel)

23 juni 2011 22:12

Det måste ha varit skönt att hitta den där stugan i regnet, såg riktigt fin ut. Vi åt lunch där efter vi träffade dig idag. Tack för tipset och lycka till på resten av resan!

http://lokalresan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:16

X 6821134 Y 1559226   Denna dag innehöll tre saker värda att nämna. Jag träffade två trevliga röjare som både lyckades skrämma upp mej ytterligare för björn och visa att det är fullt möjligt att slita ut ett par graningekängor på en vecka om ...

Ovido - Quiz & Flashcards