Jonas B

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Dag 34 Norberg - Hyttbäcken

Av Jonas B - 15 maj 2011 22:16

X 6674048

Y 1525758


Det var en kall natt men som tur var hade jag trotsat latheten och tråcklat i den tunna sovsäcken också. Jag frös ingenting. Istället vaknade jag blöt av svett då morgonsolen bestämt sej för att titta fram. En dam stod och ropade försiktigt och väckte mej. Hon ville försäkra sej om att inget hänt (varför det nu skulle ha gjort det). Tanken var ju god iaf. Hur som helst var det ändå dags att kliva upp, klockan var redan för sent. Jag rev tältet och bestämde mej för frukost i Norberg eftersom jag ändå var så nära. Jag gick först till café kakan och satte i mej svå smörgåsar och en kopp kaffe. Där fanns även en dator att låna vilket jag gjorde och tittade lite vägar. Jag tror klockan redan var runt 1230 när jag gick därifrån och jag kom inte så långt. Närmare bestämt bara rakt över torget och in på Elsa Anderssons konditori som jag lovat pappa att besöka. Där blev det rabarberpaj och en kopp kaffe till. Det smakade mycket bra. Sedan styrde jag stegen mot 68an igen. Idag var den bra att gå på då just den sträckan håller på att byggas om för att bli sk mötesfri väg men det är inte klart än vilket innebär att den bara är väldigt bred. Så småningom traskar jag in i Avesta och därmed dalarna.  Där blir det lunch (pizza) och efter det tänkte jag besöka Haglöfs outlet som finns här. Jag insåg dock att jag var för sen och inte skulle hinna dit till 1800när dom stängde. Istället traskade jag ut ur staden och begav mej mot Fors. Med lite hjälp hittade jag en trevlig väg dit via Hyttbäcken vilket gjorde att jag slapp 68an som tydligen ska vara väldigt smal och krokig på den här sidan Avesta.

Den här natten blir också kall.

GPSen visar 780,67 km.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards