Jonas B

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Dag 35 Hyttbäcken - Grönsinka

Av Jonas B - 15 maj 2011 22:29

X 6689044

Y 1540981


Imorse var det segt igen. Men efter att samtal från pappa som bara vile meddela att det var varmare väder på gång masade jag mej upp.Att det vart en kall natt fick jag bevis på då jag skulle göra frukost, det var is i vattenflaskan. Men det var tillräckligt varmt på morgonen för att jag skulle kunna fixa frukosten utan vantar och jacka på mej. Vid 1140 började dagens promenad. Efter ca en timme kom jag till Fors där ja passade på att fylla på lite i matförrådet. Sedan var det ut på 68an igen i riktning mot Horndal. Ungefär 3 km innan jag kommer dit möter jag en vit bil där föraren vinkar glatt. Jag vinkar tillbaka och knallar på men jag tyckte vinkningen var gladare än vanligt så jag kastar ett öga över axeln och ser att bilen har stannat och börjat backa. Jag går den till mötes och ser att det är Kent L som uppfattat att det var jag. Han har läst om mej i NA säger han. Det är alltid roligt att träffa honom då hans glada humör smittar. Han berättar att han åker till norrland emellanåt så vi kanske ses fler gånger. Vi tar adjö och jag fortsätter mot Horndal. Där traskar jag in på en pizzeria och ser till min förtjusning att de har alkoholtillstånd så idag blev det en kebabrulle och en mariestads. Förutom jag sitter det två herrar där som, om jag får gissa, spenderar det mesta av både sin tid och sina pengar på byns pizzahak. De frågar vad det är jag gör och sedan samtalar vi genom hela middagen. Trevliga gubbar.

Sedan fortsätter promenaden och jag har snart samhället bakom mej. Jag tar av mot Grönsinka och slipper från och med nu 68an. Istället är det en liten väg med lite trafik, mycket skog och lite trevliga sjöar att titta på.

GPSen visar 810,50 km.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards