Jonas B

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Dag 22 2 km N om Vadstena - Sjölunda

Av Jonas B - 2 maj 2011 00:09

X 6500437

Y 1460317


Jag lämnade skjutbanan imorse och hade faktiskt haft en riktigt god natts sömn. Jag tog mej på  lite mindre vägar via Hagebyhöga och Västra stenby mot Motala. Det var en aning disigt väder när jag gick iväg och inte så varmt så jackan var på. Men det tog inte långf stund innan diset var borta och himlen var klarblå och jackan åkte av snart av igen. Strax efter 1300 anlände jag till Motala. Det första på agendan var lunch. Efter det försökte jag hitta en matbutik. Jag blev visad till centrum och när jag kom fram hade den stängt 2 minuter tidigare. Jag gav upp tanken på att hitta en annan då ett annat akut problem hade dykt upp, jag behövde en toalett. Jag fick se skyltningen mot sjukhuset och styrde stegen ditåt. Jag gjorde det jag skulle och gick sedan ut och där stod såklart en massa taxibilar. Jag passade på att fråga vad det tyckte om min tankte att gå mot Örebro via Zinkgruvan och Åsbro för att nslippa RV50. De tyckte att det var en god idé och evter att de tipsat om lite vägar begav jag mej ut ur staden. På vägen ut gick jag förbi en mack där jag smet in och köpte tuggtobak och ett sexpack folkisar och tänkte "påsken är räddad". Jag packade ner det och knallade vidare. Snart märkte jag att de nya 3 kilona märktes ganska  väl och vagnen kändes tyngre än vanligt att dra. Jag hade då ca 15 km kvar till stället som jag tänkt nå idag. Jag kom inte riktigt dit, jag bommade med 2 km. Jag bestämde mej för att när kl  blir 2000 har jag gått klart för idag. Så blev det och benen kändes riktigt stumma de sista 2 timmarna. Detta gjorde även att jag hade  varken tid eller ork att leta upp nåt trevligt ställe för tältet så nu står det 2 meter från vägen som lyckligtvis inte är så trafikerad.

GPSen visar 504,62 km.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards