Jonas B

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Dag 15 Klevshult - Byarum - (Jönköping)

Av Jonas B - 16 april 2011 13:56

X ?

Y ?


Det visade sej att natten hade bjudit på ca -5 grader. Inte konstigt att man fryser.

Knallade från Klevshult strax efter 1000. Solen var framme men värmde inte mycket. Jackan var på men halvvägs till Skillingaryd gjorde strålarna det dom skulle och jag blev svettig.  I skillingaryd passade jag på att fylla på matförådet lite. Jag passade även på att posta presenten till kalle som jag hittat efter vägen. Sedan traskade jag vidare mot Vaggeryd. Snart kom en dam ifatt mej. Hon var på väg hem från sitt arbete och vi tog sällskap. Det var trevligt att ha någon att samtala med en stund. Min klocka pep rast och vi skildes åt. När jag kom fram till vaggeryd fick det bli en pizza Efter maten hittade jag på två lite slitna gubbar utanför en liten loppis. Där passade jag på att köpa lite nya böcker. Efter lite småprat med herrarna blev jag ganska övertygad om att de nog hade krökat lite också. Men de var trevliga så vad gör det mej? Slutligen fyllde jag på vatten på Preem-macken i Vaggeryd. Sedan var det dags för de ödsliga vägarna genom granskogen igen. Jag känner att killen på macken inte gjort nåt vidare jobb med att fylla på vattnet, den är ungefär halvfull. Därför frågar jag en man i Byarum om jag kan fylla på igen. Där upptäcker jag att jag måste ha glömt solcellsladdaren på macken. Jag svär högt för mej själv varpå den väldigt snälle mannen utbrister " det där är viktiga grejor så den åker vi och hämtar". Så föll det sej så att jag åkte bil för första gången på 2 veckor. Dock bara tillbaks samma väg som jag hade gått. Det som hade tragit mej 50 minuter att gå tog ungefär 4-5 minuter med bilen. Han ville inte ha nåt av mej för skjutsen. Han sa att han hade fått hjälp av en kille att byta bromsslang på bilen som inte ville ha nåt. Sånt går runt helt enkelt. Ett bra tänk tycker jag. Jag knallar vidare och efter ca 30 minuter svänger en husbil in till kanten. Trevligt tänker jag, nån mer att snakca lite skit med. Då börjar den plötsligt att köra mot mej och tankarna blir istället " vad är det för en jävla idiot". Då ser jag att det är mamma och Tommy som lyckats snoka upp mej. Jag blir minst sagt förvånad och glad över att träffa några jag känner. Jag packar in grejorna i husbilen, markerar på GPSen var jag befinner mej för att kunna återvända sedan beger vi oss mot Jönköping. Där blir det varm dusch och ordentligt käk (grillat) och en och annan öl! Även tommys bror och hans fru är med. Inatt blir det bäddad säng och imorgon vilodag!  

 
 
Ingen bild

Anna

30 april 2011 17:06

Nu var det bra länge sedan du uppdaterade någonting. Hoppas det går bra på vandringen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards