Jonas B

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Dag 14 Funtabo - Klevshult

Av Jonas B - 16 april 2011 13:38

X 6360814

Y 1397469


Natten var väldigt kall och jag hade svårt att sova. Jag vaknade ändå i hygglig tid och efter den vanliga proceduren med tält och frukost begav jag mej mot Värnamo. Solen visade sej så jag valde att starta utan jacka idag, det blev lite kallt men hade blivit för varmt med den på.Det första jag behövde göra i Värnamo var att leta upp en urmakare som kunde laga mitt klockarmband som gick av igår. Väl inne i staden träffar jag på en dam som jag frågar,.  Efter ett tag visar hon huset där hon bor och förklarar att hon hade ett par som grannar som förra året vandrade från Abisko till Smygehuk. Det var lite skoj då jag läste om dom i NA i höstas. Jag hittade sedan till ett ställe där de kunde fixa klockan. Där sprang det omkring en hipp kille, stället hette dessutom Puss&Kram. Han fick klockan och försvann ut genom en dörr. Jag väntar och väntar och tycker det tar förskräckligt lång tid för att sätta i en sprint. Efter en kvart sticker han ut huvet och säger att om jag har nåt ärende så kan jag uträtta det under tiden.Egentligen inte sa jag. Mern eftersom jag känner att jag får spänna bältet mer och mer för varje dag så bestämmer jag mej för en tidig pizza. Efter att jag käkat återvänder jag till Puss&Kram och klockan är klar. Sedan beger jag mej ut ur stan. Eter ett tag börjar det regna och jackan åker på till slut. Annars är vägen mest kantad av tät skog och det händer inte mycket under de följande 20 km.  Till slut når jag fram till Klevshult där det råkar ligga ett sånt där stort lastbilshak. Där blir det en hamburgertallrik och en mariestads. Sedan går jag genom det lilla samhället på en kvart och traskar ut i skogen och slår upp tältet.

GPSen visar 301,88 km.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards