Jonas B

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Dag 13 3 km S om Lagan - Funtabo

Av Jonas B - 16 april 2011 13:22

X 6334165

Y 1394041


Natten var kall. Har inte haft en god natts sömn i tältet sen jag gick från Smygehuk. Det positiva var jatt jag vaknade lite tidigare även idag. Jag låg och drog mej ett tag till Fredrik C ringde för att kolla läget. Efter samtalet orkade jag mej upp. Strax efter 1000 knallade jag iväg. Min lagning av däcket verkar hålla. Efter ca 30 minuter träffar jag en vårpysslande dam som förklarar vilken väg jag ska ta. R1 var idag mycket ödslig med mycket skog och lite bebyggelse. Vid 1400 fixar jag lunch, den smakade bra men gjorde nåt med min mage. 45 minuter efter lunchen fick jag i panik rusa ut i skogen och där lämna kvar en stor del av mej själv. Gick i ytterligare 2 timmar innan jag träffar en man som jag frågar hur det ser ut fram till Värnamo om det finns några bra pålatser att slå upp tältet på. Han ger några tips. Jag passar även på att fråga om jag kunde fylla på vatten och det var inga problem. Han varnar mej innan vi går in att han har lite stökigt då han just lagt ner sin antikhandlarverksamhet i Ängelholm och därför har alla prylarna hemma. Lite stökigt var en sjuk underdrift. Han frågar om jag dricker öl och det gör jag ju. Då ger han mej ett par sådana också att ha till kvällen. Sedan tar vi sällskap en stund eftersom han ändå ska ut med sin hund. Vi går där och samtalar om allt möjligt. En lite märklig men trevlig man.

I stort sett hela dagen har vägen gått längs den stora sjön Vidöstern. Det har vart en kall dag med vantar på. Även där jag ligger nu på nån sandmark under en kraftledning är det kallt. Har en öl som jag läppjar på då och då, den värmer lite iaf.

GPSen visar 271,94 km.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards