Jonas B

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Dag 12 3 km S om Kånna - 3 km S om Lagan

Av Jonas B - 16 april 2011 13:00

X 6308960

Y 1389960


Vaknade något tidigare idag, strax efter 0900. Det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara. Jag ordnade frukost, rev tältet och begav mej iväg. Efter bara några km kommer det en stor hund emot mej från ett fallfärdigt hus. Ägaren vrålar på hunden som tvärstannar och hoppar in i bilen som den blir tillsagd. Killen frågar om jag vill ha kaffe vilket jag vill. Han förklarar att han sett mej dagen innan gåendes med min vagn. Han berättar även att han håller på att rusta upp det gamla huset varför kaffet får avnjutas i ett lite mer temporärt boende i en intilliggande byggnad. Där blir jag sittandes och småpratar om allt möjligt. Mellan raderna kan jag läsa att det nog inte bara finns rent mjöl i påsen. Efter 45 minuter känner jag att om jag ska få nåt gjort idag så är det bäst att jag tänker på refrängen. Jag tackar för mej och beger mej vidare. Han hette förövrigt Tommy.

Just när jag knallar in i Ljungby börjar det regna. Jag passar på att borsta tänderna när jag knallar genom nåt industriområde och förbipasserande blänger som om jag vore dum i huvet. När jag kommit in i staden följer jag skyltningen mot turistinformationen. Jag tänkte att jag skulle skriva lite i den där bloggen som det inte hänt så mycket på. Väl där får jag vänta en halvtimme på att deras lunchrast ska ta slut vid 1300. När jag kommer in ber jag att få låna datorn som dom vill ha 1 kr/min för. Det här går ju fort tänker jag. 2 timmar och 10 minuter senare är jag klar! Jag får "försäsongsrabatt" och klarar mej undan med en hundring. Klockan är alltså snart 1530 och jag har inte gått mer än 10 km, jag gillar inte det. Äta tänkte jag göra på vägen ut ur stan. Dessvärre finns det inga fler matställen åt det håll jag är på väg upplyser en kille mej. Jag tjurar ihop och går 10 km till på tom mage och trots.Jag hittar ett trevligt ställe nära Lagan (ån) i en gammal hage omgiven av granar. Jag slår upp tältet och värmer en kycklingsoppa som smakar mycket bra. Slänger i mej den lite hastigt för det har börjat regna. När jag diskat av köket i en bäck och ska stoppa ner det i vagnen ser jag att jag fått punktering. Hur länge jag har haft det vet jag inte. Kvällen har alltså gått åt till att fixa det. Den där stången jag hittade tidigt i skåne kom väl till pass till precis det jag tänkte när jag hittade den, att kränka av däcket. Jag tror att jag fått det tätt nu. Ett hål hittade jag.

GPSen visar 242,91 km.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards