Jonas B

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Dag 11 Strömsnäsbruk - 3 km S om Kånna

Av Jonas B - 12 april 2011 15:58

X6293901

Y1382301


Klev upp runt 1000 idag. Fixade frukost samtidigt som jag rev tältet. Strax efter 1100 började jag gå. Jag hade inte mer än hunnit genom Strömsnäsbruk när en vit bil tutar på mig bakifrån. Den svänger in till sidan och då slår det mig, det är ju en thunderbird, och mycket riktigt så kliver MC-gubben från igår ut från förarplatsen.vi pratar en bra stund och han berättar bl.a om alla fjällvandringar han gjort och om gångerna han vart uppe på Kebnekaise. Till sommaren ska han och hans fru åka med husvagn till Haparande, han är 75 år och älskar Nordkalotten. I övrigt händer det inte mycket idag. R1 har blivit större men fortfarande lite trafik. Det är en skön väg att gå på. Dock består den av kilometerlånga raksträckor. Vädret har vart perfekt idag med klarblå himmel och tempereturer upp mot 20 grader. Jag bävar för imorgon som ska ge regn och minusgrader på morgonen. Regnet ska forsätta hela dagen och temperaturen ska bli runt 7 grader. Men det är då.

GPSen visar 223,39 km.

 
 
Petter Sjöström

Petter Sjöström

13 april 2011 18:11

Tjena Jonas

Himla kul att läsa om din vandring.. Du verkar ha det roligt och träffar mycket människor.. Läskigt det där med den sk bomben i diktet, man blir lite nyfiken på vad det kunde vara..
Hoppas vandringen går bra och att du sköter om dig.. Så ska jag fortsätta läsa om ditt äventyr med glädje =)

kram/P

http://-

Jonas B

15 maj 2011 20:04

Tja!
Jag har kul och träffar en massa roliga människor. "Bomben" visade sej vara en fyrverkeripjäs som nån hade skojat till det med men polis och bombtekniker kom dit och spärrade av vägen fick jag veta senare.

 
Ingen bild

Berith Borehed

13 april 2011 20:42

Va kul att få ta del av din resedagbok! Aprilvädret har väl inte riktigt varit på din sida, så nu kan det bara bli bättre. Jag var riktigt orolig för dig när det var stormvarning i Skåne. Ha det fortsatt bra på din vandring. När du befinner dig här i trakterna utlovar jag en riktig brakmiddag.

 
Ingen bild

Gunvor Persson

4 maj 2011 20:35

Hej Jonas
Det var synd att vi inte hann att träffas när du var i Ramsberg. Det hade varit spännande att få höra om hur du har haft. Kul att se dig i tidningen...tänk att du är en sådan linslus. Kalles farmor hörde en intervju på radio med en kille som skulle gå från Smygehuk till Treriksröset, var det du? Önskar dig allt gott på din vandring. Kram Gunvor

Jonas B

15 maj 2011 20:13

Hejsan!
Ja det var verkligen synd. Vi får ta det en annan gång. Linslus, nja jag vet inte det ja.
Jag hörde att hon trodde att det var jag, det var nån mer som trodde det. Jag tror att det kan ha vart e kille som heter Stiko Per Larsson och som visst knallar runt och spelar musik.
Tack ska du ha och ta hand om er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards