Jonas B

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Dag 7 Finjasjön - Matteröd

Av Jonas B - 12 april 2011 15:20

X 6238732

Y 1369804


Även imorse regnade det när jag vaknade. Därför blev det sen uppgång idag också. Jag fick kontakt med kalle som i sin tur skulle kontakta farmor och farfar Persson för att berätta att jag skulle komma förbi. Efter 45 min var jag med hjälp av GPSen framme vid Granliden 8.  Till min besvikelse upptäcker jag att det inte är någon hemma. Jag bestämmer mej för att vänta 30 min och om ingen kommit inna dess så går jag. Det kom ingen. Det blev en sväng ner på stan för en kebabrulle istället. Under måltiden sitter jag och bläddrar i kartboken för att se vilken väg som blir bäst, NO mot Hästveda eller NV mot Markaryd. Jag blir inget klokare. Istället beger jag mej mot en mack för att få en lite mer överskådlig karta över sverige. Den första macken hade inget att erbjuda men den andra hade både karta och en gubbe som kom från jönköping. Han sa att det tveklöst var bäst att gå till Markaryd för att därifrån ta sikte på Jönköping. Då var det avgjort. Jag styrde stegen ut ur stan på väg 117. Den var fullt gångbar men hade ganska mycket trafik. Efter 5 km tittade jag på kartan och såg att det gick en mindre väg mer eller mindre parallelt med väg 117. Den fick det bli. Under dagen har det vart uppehåll men i gengäld har jag fått den där kalla vinden de varnade för igår. dock inte några 25m/s här iaf. Nu ligger jag i granskogen strax utanför Matteröd och är lite orolig för att en av granarna ska få för sej att falla över tältet inatt pga den kraftiga vinden.

GPSen visar 153,86 km

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards