Jonas B

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Dag 33 Kärrbo - Norberg

Av Jonas B - 15 maj 2011 21:13

X 6659770

Y 1505764


Nattens sömn var inget vidare, min proctagia fugax (google it) gjorde sej påmind. När klockan ringde var jag helt slut och det Kändes omöjligt att ta sej upp. Dessutom var det kallt vilket inte gjorde mej mer motiverad. Efter att ha lyssnat på jag vet inte hur många snoozningar tvingade jag mej upp 1,5 timme efter första rigningen. Jag klädde mej fort och började med morgonbestyren. Det var så kallt att jag tappade känseln i händerna när jag tog ner tältet. vid 1130 tog jag de första stegen med mössa, vantar och jacka på. Efter 20 minuter tutar någon oc n välbekant bil kör om mej. Det är pappa som kom med en present som han glömt lämna under helgen. Det är en gammal rysk kikare i väldigt litet och behändigt format. Kul då det var något jag tänkt köpa själv men som aldrig blev av. Han hade även ett paket varma koppen och en pastasås. Vi pratar en stund men det är för kallt för att stå still så vi skiljs snart åt. Kul att han "kikade" förbi.

Efter det händer det inte mycket förrän jag precis är på väg in i Fagersta. Ytterligare ett tut men den här gången från en obekant lastbil. Den svänge av och stannar och ut hoppar Jonas S, en bekant. Vi pratar lite om ditt och datt och jag passar på att fråga om det finns någon skomakare eller skräddare i Fagersta. Remmarna som håller ringarna på dragbältet håller nämligen på att gå av. Han är inte säker men lovar att kolla på datorn när han kommer till jobbet. Efter ett tag ramlar det in ett SMS som upplyser mej om att Roberts skomakeri ska finnas på Järnvägsgatan 18. Jag styr stegen dit men hittar inget och även telefonnummret hat upphört. Istället blir jag tipsad av en dam om en hemslöjdsbutik somligger en bit ner på samma gata. Där åtgärdas problemet och på frågan vad det kostar svarar hon att de sponsrar med det.Sedan blir det dags för mat. Idag blev det pizzabolaget. Npgra grabbar arbetar på pizzerian. De frågar om jag cyklar och när jag förklarar att jag går blir de väldigt intresserade. En smiter iväg och ringer till sin kusin som jobbar på någon tidning. De vill även fotograferas med mej och maten år ja rabatt på.Jag säger adjö till de trevliga killarna och beger mej mot Norberg. Jag tar den gamla vägen som är kortare och mindre. Den är strax över 11 km och går genom bra skog. Ganska skönt avbrott mot de större vägarna.

GPSen visar 750,33 km.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards