Jonas B

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Dag 17 Byarum - Jönköping

Av Jonas B - 1 maj 2011 22:10

X 6405696

Y 1406753


Vaknade vid 0830 imors. Klev upp och åt en redig frukost vid dukat bord i husbilen. Sedan plockade vi ihop det sista och begav oss mot det ställe där de plockade upp mej. Väl där slog jag igång GPSen för att vara säker på att jag fortsatte från samma ställe. Jag sa adjö till alla och lite bilder togs sedan var det dags för vägarna igen. Klockan var 1000 och det såg ut att bli en fin dag. Dagen flöt på och mycket cyklister rörde sej längs vägarna. Träffade inget folk de första timmarna förutom en man som cyklade ifatt mej och nyfiket frågade vad jag gjorde. Han lyckönskade mej och cyklade vidare.

Vid 1430 gick jag in i Barnarp och bestämde mej då för lunch. På väg ut ur samhället börjar jag fundera på vägval, om jag fortsätter mot Jönköping kommer jag att vara i staden när kvällen kommer vilket jag inte har någon lust med. Jag tar då kontakt med en kille med barnvagn. Han var mycket hjälpsam och ringde sin fru och dom kom överens om att jag kan svänga av österut mot Rogberga och på så sätt runda Jönköping och komma mer rakt på Huskvarna. Jag gjorde så och det var inte alls en dum idé. Det var trevlig natur i lantlig miljö och dikena var fulla med vitsippor. Dagen har dessutom blivit strålande vacker. Jag fick även gå några km på grusväg vilket jag inte gjort sen dag 1. Ett välkommet avvbrott efter 350 km på asfalt. Det börjar bli dags att fylla på vatten så jag knackar på i ett hus. En kille öppnar och det är inga problem. Jag passar på att fråga om lite tips på var jag kan få upp tältet. Han tipsar bl.a om den plats där jag nu ligger, toppen av en skidbacke. Det var sjukt jobbigt att släpa upp vagnen men utsikten under solnedgången gjorde det värt det. Jag ser hela Jönköping härifrån med vätterns södra ändei förgrunden. Det är också otroligt vackert att se nattstaden upplyst härifrån.När jag kom upp satt en kvinna och solade sej här. Vi pratade lite och jag gav henne min bok som jag läst ut, hon blev jätteglad.

Nu är det godnatt.

GPSen visar 355,89 km.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas B - 14 juli 2011 02:53


  Måndag 11/7-11 102 dagar 2441,39 vandrade km   Ja jag är stolt!   Tack till: Alla som vet med sej att dom ska ha ett tack!    Det var allt för mej. ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:55

X 6878082 Y 1566742   Vaknade och kände att det var fullkomligt omöjligt att komma upp. Jag var helt enkelt slut. När jag tänkte efter var det nog inte så konstigt då jag inte hade haft en vilodag på drygt två veckor. Somnade om och vaknade om ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:33


X 6877644 Y 1566804   Vaknade tidigt då alla i familjen skulle till jobb/skola. Helena knackar och frågar om jag vill ha bacon till frukost. När jag klätt mej och kommer ut i köket finns allt jag behöver för att äta mej ordentligt mätt. Helena ...

Av Jonas B - 20 juni 2011 17:15

X 6851067 Y 1567837   Vaknade givetvis sent efter gårdagens festliga kväll. Stoppade i mej fatet med kladdkaka som jag fått kvällen innan och begav mej iväg. I Hudiksvall lunchade jag på pizza och träffade där en trevlig kille som jag samtala...

Av Jonas B - 20 juni 2011 16:46

X 6839906 Y 1564912   Jag sover ut ordentligt och släntrar mej inte upp förrän runt 11.30. Då passar paret på att duka fram en ordentlig frukost med allt gott man kan tänka sej, inklusive färskpressad apelsinjuice. Efter att den inmundigats t...

Ovido - Quiz & Flashcards